joi, 23 iunie 2011

Despre Pasajul Basarab (foto) si cum se poate salva Piata Matache

Printre primele lucruri pe care le-am facut cand ne-am intors din vacanta de la Paris, a fost sa ne cataram pe Pasajul Basarab. Sa vizionam rezultatul a 5 ani de munca. Bun, bun, place... La fel de mult ca Pasajul Baneasa. Mie imi parea ca preia frumos traficul din zona Basarab - Grozavesti. Dar azi, vorbind cu niste oameni care lucreaza la Ayash Center (Grozavesti), aflu ca e cam pe dos. Pe ei ii incurca aglomeratia care se creeaza la semafoarele din intersectia lor pana la Apaca. Eh... nu le poti impaca pe toate uneori. Uite niste poze facute de mine, caci poate mai sunt intarziati care nu l-au vazut.










Inteleg de aici ca pasajul are cel mai lung pod hobanat din România (360 de metri), cel mai lat pod hobanat din Europa - 43,3 metri, cel mai lung pasaj rutier din Bucureşti-1,9 kilometri şi cel mai mare punct intermodal din România. Hobanat inseamna pe cabluri. ;)

Detectez un suflu de innoiri ale Bucurestiului. Aseara treceam pe Vacaresti, unde se lucreaza la un alt pasaj. La ora 12 noaptea cand am trecut noi, se lucra in spume.

Azi, la terasa la Carturesti, la Verona, am discutat putin cu semnatarii "pe viu" ai petitiei de salvare a pietei Matache. Am aflat cate ceva despre proiectul lor si acum, ajunsa acasa, ma informez suplimentar pe pagina lor de eveniment Facebook. Eu am semnat pentru crearea unei zone pietonale frumoase la Matache, pe sub care sa treaca pasajul. Informati-va si semnati si voi daca argumentele va conving. La Carturesti, la receptie, se afla un caiet unde se strang semnaturi "pe viu".

Un comentariu:

locke spunea...

Da petitiei! Nu stiu eu care e treaba cu valoarea istorica a pietei Matache, las specialistii sa vorbeasca:) Eu stiu care este valoarea practica a pietei Matache si a halei deoarece o vizitez pt. cumparaturi aproape zilnic. Cine se atinge de piata asta, mama zmeilor l-a luat!