vineri, 30 noiembrie 2007

Michael Porter la Bucuresti

Michael Porter a avut doua interventii a cate o ora, una de continut si alta de Q&A + continut:

"Romania is an attractive place to invest, good location, enormous growth judging by the fancy cars, fancy buildings, etc."

Este usor sa fii un manager de succes si o companie de succes intr-un mediu economic cu o crestere continua asa cum este Romania. Orice ai face, cresti odata cu tara, cu economia in dezvoltare. "This boom however will be followed, no doubt about it, by macro-economic imbalances. The easy part is over." Avem acum masinile si casele pe care ni le-am luat din frustrarea anilor in care le-am dorit si nu le-am putut avea. Acum e nevoie de schimbare, de transformare in sectorul corporatist si la nivel de tara.

"This country desperately needs a strategy, but I don't see one. The rate of transformation is too slow. We need to start a discussion about the future. We are so excited about the present and forget about the future perspective."

Intrebarea capitala a managerilor ar trebui sa fie:
"How can I make an unique strategic position?" - Nu putem creste toti in mod egal, trebuie sa ne alegem clientii pe care vrem sa-i servim. Nu ne putem concentra pe toate zonele, suntem diferiti, trebuie sa ne alegem o nisa foarte bine conturata si pe care sa o pastram mereu in vedere.

Nu putem sa ne setam strategii de genul: "strategia mea e sa fiu cel mai bun, sau sa ma dezvolt international, sau sa ofer produse bune, etc." Acestea sunt sperante personale, nu au ce cauta in business. "The goal is to be better, the strategy is to be different."

"The strategy is your competitive advantage."
"Return of capital shoul be goal number one, profitability, not growth."
5 strategic conditions:
1. Unique value proposition: what customers?; which needs?; what relative price? (Premium, Discount, Market Price, etc.). Raspunsurile la intrebari trebuie sa fie DIFERITE de ale competitorilor
2. A different value chain - de ex. IKEA care investeste intr-o nisa extrem de clara, de transparenta si dezvolta un business de mare succes.
3. Trade-offs - choose the products, services, features, you can't and you don't want to have it all.
4. The parts of the strategy should fit together.
5. Continuity - persistently pursue your strategy.

Daca ati fost acolo, felicitari! Daca nu, incercati sa fiti data viitoare. Intreaga viziune de viata se schimba in fata unui astfel de om.

Later edit: ZF-ul abunda in articole despre continutul conferintei lui Porter, speculeaza la maxim momentul.

2 comentarii:

Bazilide spunea...

mi-a placut afirmatia ca pe un val de creștere economică orice manager/afacere poate fi de succes doar prin faptul ca e acolo unde trebuie, și nu stiu de ce, m-am dus cu gandul la Ostahie, a carui prezenta a fost foarte slabă si speech-ul lui nu a transmis mai nimic

Cristina spunea...

Exact! Nu e 100% meritul personal al managerilor de succes ca Dan Ostahie care au dezvoltat un business, IN CIUDA FAPTULUI CA "folosesc mereu aceeasi strategie ca anii trecuti."