joi, 29 noiembrie 2007

George Butunoiu, Expert Neogen

Saptamana asta Club Neogen il are invitat la sectiunea "Intreaba un expert" pe George Butunoiu, nume cunoscut si apreciat in piata de HR. Am rasfoit putin paginile cu intrebarile membrilor Neogen si raspunsurile aferente si trebuie sa va zic - m-am distrat trist, dar copios. "Candidatii" sunt dintre cei mai "alesi" - pun intrebari inteligente si primesc raspunsuri pe masura. Ma intreb care o fi fost asteptarea d-lui Butunoiu la momentul la care a acceptat sa raspunda online la intrebarile de cariera ale utilizatorilor Neogen?
Iata un extras din discutiile suculente si (ne)lucrative care au avut si au inca loc intre George Butunoiu si utilizatorii Neogen. ;)

Juvy: "Pe scurt, datele problemei: 28 ani, liceu (atestat analist - programator), 2 facultati incepute si abandonate pe parcurs, cam 8 ani in cartea de munca (programator la o SC de stat, informatician la o banca de mult disparuta, 4 ani ca web designer iar 3 ani in marketing/distributie din care 1.5 ca team lead si 1 ca sef de departament. Lucrez la o multinationala, de 1 an conduc si coordonez o echipa de aproximativ 30 de oameni in China. Intrebare: Profesional vorbind, ce culoare are viitorul meu?

George Butunoiu: "Cenusie!"

Juvy: "Fara nici un argument?"

GB: "Credeai ca iti poate raspunde cineva mai mult la o asemenea intrebare?"

Juvy: "Sincer...da. Mai ales ca se presupune ca e o discutie cu un profesionist. Dar ce sa-i faci...asa e intotdeauna cu oamenii foarte ocupati. Intrebarea chiar era serioasa."

GB: "Daca stai si te uiti mai atent la ea (la intrebare), o sa vezi ca nu prea are sens si, prin urmare, nici nu ar putea sa-ti dea cineva un raspuns serios/argumentat."

Juvy: "Domnule Butunoiu, tot respectul pentru activitatea dumneavoastra. Dar sunteti putin 'scortos' si lipsit de imaginatie. E adevarat, lucrurie astea nu se invata din carti."

GB: -

Juvy: "1. Nu am jignit pe nimeni si nu am adus injurii nimanui. 2. Nu am pus o intrebare ca sa ma aflu in treaba si sa demonstrez ca sunt mai destept ca altii. 3. Raspunsul putea fi si verde, atata timp cat era 'Verde, pentru ca...' 4. Nu folosesc internetul pentru refulari. 5. Cine crede ca experienta in viata se castiga doar din carti (sau de pe net) se insala amarnic... Mai scoateti capul in lume si uitati-va in jur, stimabililor."

GB: -

De remarcat: din cele 5 pagini ale forumului, doar cateva interventii sunt ale lui Butunoiu, practice, la obiect, pe modelul intrebare (cat de cat) pertinenta - raspuns. Restul apartin utilizatorilor Noi2 (probabil, oricum sper ca nu cei BestJobs) care au intervenit fara folos si finalitate obligind invitatul sa citeasca si sa se forteze sa (nu) raspunda (la) o multime de ineptii. Pe de alta parte... a cui e vina? Prin asociere, George Butunoiu nu a castigat cu siguranta, iar partenerii de "dialog" au decretat:

"Butunoiu [...] 'head-hunter' mioritic."
"Am avut curiozitatea sa citesc cateva din raspunsurile date de 'guru' George Butunoiu. ...Nu am nici o intrebare...pt ca nu are cine sa-mi raspunda."
"Da, domnul Butunoiu a picat cu brio. Sper macar niste concluzii sa traga din toata discutia asta."
"Unii dintre noi au avut de-a face cu oamenii trimisi de Butunoiu: am o (editie de) COLECTIE de impresii - si toate suna cam la fel..." (ca cele de mai sus).

4 comentarii:

Anonim spunea...

Am intrat si eu pe pagina respectiva. Wow! Ce dezastru! Se vede de la o posta calitatea proasta a candidatilor si lipsa de rabdare a lui Butunoiu fata de ei, plus lipsa de inspiratie cand a acceptat propunerea Neogenului. Parca s-a intalnit Regina Angliei cu plebea de la sate. M-am simtit eu penibil citind "discutiile".

Anonim spunea...

Mi-a placut sa fac asta, m-a captivat. E prima data cand am intrat pe Internet pe astfel de comunitati / cluburi si sunt fascinat. Auzisem multe despre ce se poate intampla acolo, insa experienta "live" a intrecut imaginatia. Eu am trait aceasta experienta cu multa nostalgie. Mi-am dat seama ca imi era dor sa mai aud un student vorbind despre problemele lui studentesti, sau pe cate un furios pe toata lumea, pe unii care spun ineptii cu inocenta sau care imi cer, candid, sa fac parte din reteaua lor de prieteni, sa ma inscriu in clubul prieteniei, in cel "Omul intre inger si demon" (sic!), sau in altele cel putin o suta de acelasi fel, cate am numarat eu pana acum. M-am saturat de atatia directori, de presedinti, de manageri, de profesionisti de toate felurile, de femei cu geanta diplomat care iti dau mai intai o carte de vizita. Am fost avertizat ca s-ar putea sa ies cu imaginea sifonata, insa curiozitatea a fost mai mare. As fi putut raspunde fiecaruia exact ce ar fi vrut sa auda, nu erar greu, sigur nu as fi incasat atatea injuraturi. Ca sa fiu sincer, nici nu aveam mare chef de intrebari "profesionale", mi-ar fi placut mai mult sa discut cu ei despre altceva, sa ma injur cu unii. A trebuit sa ma abtin de multe ori, tare as fi vrut sa raspund, insa ... Neogenul mi-a propus sa aleg pe cel care a pus intrebarea cea mai desteapta (?!?) si sa ies la masa cu el/ea (pe banii Neogen). Eu o sa-i invit joia viitoare la restaurant pe toti cei cu care am "vorbit" saptamana asta (pe banii mei), sunt foarte curios sa vad cine era in spatele fiecarui "user". Daca voi avea timp voi nota cate ceva.

George Butunoiu

Cristina spunea...

@ Comentator: Nu i-as zice chiar un "dezastru", dar ce-i drept, nu a parut o experienta prea placuta pentru niciuna din parti.

@ George: Am recitit discutiile de pe forum, de data asta incercind sa le vad prin ochii tai si prin felul in care ai perceput tu experienta. La drept vorbind, tot nu reusesc sa gasesc candoarea si sinceritatea despre care vorbesti.
Distractie frumoasa joi, asteptam povestirea... :)

Anonim spunea...

Nu am zis da sinceritate (dimpotriva), nici de candoare (oricum, nu din partea mea, nu mai e cazul, eventual din partea lor) ci de nostalgie, care e altceva. Evident ca nu puteam scrie acolo ce si cum as fi vrut, nu puteam sa apar sentimental in public, trebuia sa pastrez un ton neutru si (relativ) professional. Slabiciunile si emotiile se expun doar acasa, eventual pe bloguri :)

GB