joi, 13 martie 2008

Crima perfecta sau cum s-ar putea organiza evenimente fara acoperire

Sa luam un caz aproape ipotetic...

Se da o organizatie de studenti si absolventi, mediu cunoscuta in piata, sa ii zicem Organizatia T. Organizatia T se hotaraste sa inceapa procesul de promovare printr-un eveniment premium, adresat GM-ilor, HRM-ilor si studentilor de top.

Organizatia T intocmeste o schita a evenimentului propriu (100% inventata, fara confirmare prealabila) cu cei mai buni speakeri existenti in piata la acel moment:
- workshop HR - lector Dl. X, HRM Multinationala 1,
- workshop PR - lector Dna Y, PR Manager Multinationala 2,
- workshop MK - lector Dl. Z, Marketing Manager Multinationala 3, etc. etc.

Cu aceasta schita se duc la o companie mare, interesata sa-si consolideze imaginea in randul tinerilor preocupati de propria dezvoltare personala si de consolidarea unei cariere de succes, sa zicem Coca-Cola (i-am ales pt. ca stiu ca ei sunt preocupati de aceasta zona). Cei de la Coca-Cola accepta sa sponsorizeze evenimentul, impresionati de lista de speakeri 100% "inventata" de Organizatia T.

Cu sponsorship de la Coca-Cola si cu lista de mega-ultra-speakeri, Organizatia T se duce la cel mai mare trust media si le prezinta evenimentul si propunerea de parteneriat media. Trustul media este impresionat de lista de speakeri si de sponsorul Coca-Cola si incheie acord de parteneriat cu Organizatia T, intrand cu cele mai populare canale media pe care le are!

Cu sponsorship de la Coca-Cola si cu acordul de parteneriat semnat de marele trust media, Organizatia T se duce la toti speakerii adusi initial "din burta" in agenda evenimentului si le vorbeste despre evenimentul sustinut de Coca-Cola si Super Canalele TV, Publicatia Financiara A si Publicatia de Management B ca parteneri media principali. Speakerii, impresionati de pleiada de nume sonore ce sustin evenimentul, accepta cu bucurie sa participe in calitate de lectori in panelul evenimentului.

Teoretic, iata cum se poate o "crima" perfecta.

5 comentarii:

Anonim spunea...

Pe bune? Si merge? Ca ma gandesc sa incerc si eu :)

Anonim spunea...

ne poti da un exemplu care a functionat :)?

Cristina spunea...

Nu am un exemplu care a functionat. La un moment dat insa am fost solicitata sa intru impreuna cu Profesiionline.ro intr-un parteneriat care parea (dar nu s-a dovedit in cele din urma) ca nu are acoperire. Traiectoria pe care parea ca au urmat-o organizatorii era mai mult sau mai putin cea descrisa in post. Parteneriatul nu s-a finalizat. :)

sufletdecarte spunea...

Asta seamana cu povestea urmatoare:

Morris ii spune fiului sau: "Vreau sa te casatoresti cu o fata pe care o aleg eu."
Fiul raspunde:"Imi pare rau, dar imi voi alege singur mireasa."

Morris:"Bine, cum vrei, dar ma gandisem la fiica lui Bill Gates."
Fiul: "Ok atunci, raspunsul meu este da."


Morris se duce apoi la Bill Gates si-i spune:
"Am gasit un sot pentru fiica ta."
Bill Gates:" Fiica mea este prea tanara pentru a se casatori."
Morris: "Pacat. Tanarul este vicepresedinte la World Bank."
Bill Gates: "Ok atunci, raspunsul meu este da."


In final, Morris se duce la presedintele World Bank si-i spune:
"Cunosc un tanar pe care-l recomand ca vicepresedinte al bancii."
Presedintele: "Dar sunt deja mai multi vicepresedinti decat este necesar."

Morris: "Da, dar acest tanar este ginerele lui Bill Gates."
Presedintele: "Ok atunci, raspunsul meu este da."

Cristina spunea...

hehe, misto!
da, exact asa se poate face... :)